torsdag 27. november 2008

Valpens hevn

Innleveringsoppgave mediekunnskap

http://www.youtube.com/watch?v=1968OMcISeg

1)
- Reklame: En reklame er et forsøk på å gjøre et produkt kjent, eller for å prøve å selge mer av produktet det reklameres for.

- Propaganda: Propaganda er en mer ensidig fremstilling av informasjon for å påvirke publikum den retningen. Ofte av noe religiøst eller politisk.

- Informasjon: Faktaopplysninger som har som mål å informere publikum om noe.

2)
Reklamen er en informasjonsfilm. Den skal informere om en institusjon, her Norges Blindeforbund.

3)
Sender: Norges Blindeforbund, via fjernsyn.

Målgruppe: Etablerte mennesker som kan gi hunder et godt liv.

Budskap: De vil at folk skal ta seg av fremtidige førerhunder.

4)
Dramaturgi:

Det er ikke noe spesielt anslag i reklamefilmen fordi den er så kort. Men starten (introduksjonen) er ”In medias res”, vi blir dratt rett inn i historien. I presentasjonen (komplikasjon) blir vi ”kjent” med hundene, den ene er stille og snill, mens den andre er bøllete og slem. Vi får en konflikt, mellom de to. Den hvite, snille hunden blir tråkket på og tør ikke ta igjen. Vendepunktet er da den hvite hunden blir hentet, vi vet ikke hva som skal skje, men det er ingen vei tilbake (the point of no return). I avslutningen (resolusjonen) får endelig den hvite hunden hevnen den har lengtet etter, da han får bli med inn på kafeen(?). Det hele ender godt.

5)
Nærbilde

Totalbilde

Halvtotal

6)
Normalperspektiv

7)
Reklamefilmen varer i omtrent 45 sekunder.

8)
Hensikten med filmen er å få folk til å ta seg av hunder som senere kan bli førerhunder.

9)
Filmen er humoristisk, men også litt infomativ.

Jeg syns reklamefilmen er veldig bra, fordi den er humoristisk. Og fordi filmen ender godt for den hunden det er så synd på i førsten.

3 kommentarer:

Markus Helgesen sa...

Veldig bra og seriøst! Virker som du har jobba bra :)

Kristian sa...

Her har du jobba serriøst og bra!

Martine sa...

Veldig bra oppsett, og bra info du har med ;)